Sosyal Medya’da Yapmanız & Yapmamanız Gerekenler !

sosyal-medya

Sosyal Medya, pazarlama alanında çağımızın artık olmazsa olmaz unsurlarından biri haline gelmiş durumdadır. Teknolojinin gelişmesi, iletişimi ve potansiyel müşteri kitlesine ulaşmayı kolaylaştırmıştır.

Sosyal platformlar, ürün ve ya hizmet sunacağınız hedef kitle profilini analiz etmeniz ve potansiyel müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi anlamanız için açık kaynak sunmaktadır. Tabii bunu en iyi şekilde değerlendirmek ise size düşüyor.

Elbette ki, soyal medya pazarlamasının da yazılı olmayan belli kuralları var. Aynı toplumumuzu ayakta tutan gelenek ve göreneklerimiz gibi yazılı olmayan ama saygı gösterildiğinde toplumda kabul görmenizi sağlayan kurallardan bahsediyorum.

Kısacası, soyal medyayı kullanırken yapmanız ve yapmamanız gereken ince ayrıntılara gereken özeni gösterdiğiniz sürece, dikkate alınacağınız ve kabul göreceginiz kesin…

YAPMANIZ GEREKENLER;

* Müşterilerinizin sizi tanımasını sağlayın. Hangi işle meşgulseniz o konuyla ilgili paylaşımlarda bulunun. Marka bilinirliğinizi ancak bu şekilde sağlamlaştırırsınız.

*  Sosyal medyada aktif olun, kendinizi ve şirketinizi unutturmayacak kadar paylaşım yapmanız, varlığınızın farkındalığını arttıracaktır.

* Küçükken bize hep paylaşmamız gerektiği öğretildi öyle değil mi? Değerli ve insancıl olan bilgileri paylaşın. Bilginin paylaştıkça çoğaldığını unutmayın!

* Benzersiz ve orjinal olun. Özgün içerik yaratın. Kendiniz olun yani. Sizi ve işinizi farklı kılan neyse onu paylaşın hedef kitlenizle. Akılda kalmanıza yardımcı olacaktır.

* Müşteri memnuniyetini göz ardı etmeyin. En iyi reklamı yine müşterilerinizin yapacağını unutmayın.

YAPMAmaNIZ GEREKENLER;

* Sosyal medyada aktif olun dedim fakat paylaşımlarınızda aşırıya kaçmayın. Takipçilerinizi bıktırmak ve itici olmak istemezsiniz öyle değil mi?

* Sosyal medya üzerinden müşterilerinizle asla tartışmaya girmeyin. Bu imajınızı zedeler. İtibar kazanmanın yıllar aldığını ve bunun yıkılmasının ise sadece bir kaç saniye sürebileceğini unutmayın.

* Hedef müşteri kitlenizi mesajlarla taciz etmeyin. Bu gerçekten itici ve bıktırıcı oluyor. Bu durum çekmeye çalıştığınız hedef kitleyi uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramaz.

*  Kendi paylaşımlarınızı beğenmenin sizi gülünç duruma düşüreceğini unutmayın!

*  Paylaşımlarınızı otomatiğe bağlayıp, işi makineleştirmeyin. Bu paylaşımları yapanın siz yani insan olduğunuzu ve bu işe emek verdiğinizi karşı tarafa hissettirin.

Bu konuya eklenecek daha pek çok artı ve eksi madde sıralanabileceğine eminim. Yukarıda yazdıklarım tamamen kendi görüşümden ve tecrübelerimden ibarettir.

Sevgilerimle;

Aysun CAN

 

KİŞİSEL GÖRÜŞÜM · MAKALELERİM · PAZARLAMA · SOSYAL MEDYA