Yer yüzünde yaşayan tüm insanların irislerinin ve parmak izlerinin birbirinden farklı, eşsiz ve benzersiz olduğu bilimsel çalışmalarla kanıtlanmış bir gerçektir. Düşünsenize bizi yer yüzünde ne kadar da eşsiz ve benzersiz kılıyor bu özelliklerimiz.
Kurumsal kimlik de bundan pek farklı değildir.Kurumsal kimlik kısaca şirketlerin, kurum ya da kuruluşların kendilerini ifade ediş biçimleridir. Kendine özgü renkleri, sembolleri olan ve firmaların faaliyet gösterdiği sektörde uyguladığı stratejilerin tutarlılık göstermesi ve tüketici tarafından bilinirliğinin sağlanması çalışmalarını kapsar.
Kurumsal kimliklerin sadece logo ve amblemlerden ibaret olduğu algısı büyük bir yanılgıdır. Evet kurumsal kimlik logo, renkler ve amblemleri de içine alan görsel unsurların yanı sıra, kurumsal davranış şekillerini, kurum kültürünü, imajını, çalışma prensiplerini de içine alan çok yönlü bir çalışmanın ürünüdür. Kısaca kurum kültürü, şirketlerin, kurum ve kuruluşların sahip olduğu şahsına munhasır pek çok bileşenin bir araya gelmesi ve uzun vadeli istikrarın sağlanmasıyla oluşur.
Kurumsal kimlik neden önemlidir ?
Kurumsal kimlik yaptığınız işin ne olduğunu halka anlatmanın en önemli yollarından biridir. Rakiplerinizden kolayca sıyrılmanızı sağlar ve istikrarlı bir şekilde korunan imajınızla hedef kitlenizde güven duygusu uyandırırsınız. Sektörde uzun vadeli başarıyı yakalamanız da size yardımcı olur. Ürün ve hizmetlerinizin arkasında olduğunuz garantisini müşteriye verir.
Daha önce de dediğim gibi kurumsal kimlik basite indirgenecek, bir kaç günde yaratılabilecek kadar kolay bir şey değildir. Yaratılacak imajın altını doldurmak yıllarca sürecek istikrarlı bir çaba ve emeğin ürünü olacaktır.
Koç, Taç, Nike, Adidas, Mc Donalds, BP, Apple, Audi, BMW …vb markaların sadece logolarını gödüğünüzde bile hangi firmaya ait olduğunu, faaliyet alanlarını, ne ürettiklerini bile anlayabilecek kadar benimsemişizdir. Leb demeden leblebiyi anlamamızı sağlarlar. Güvenle alış verişimizi yaparız. Sorun yaşadığımız da en azından muhattap bulabileceğimizin güvencesi vardır logolarında.
Nike’tan aldığınız ayakkabınız su geçirmez garantili olmasına ragmen su alıyorsa, Mc Donalds’ta patates soğuk geldiyse hiç sorgulamadan, özür dilenerek yenisiyle değiştirilir mesela.
Artık sadece özel şirketler değil, kamu kurum ve kurluşları da, kurum kültürünün ve kimliğinin öneminin farkına varmış ve kurumsal kimlik oluşturma felsefesini benimsemeye başlamışlardır. Kendilerine ait logo tasarımları, renk kodları ve kurumsal kimlik klavuzları bile oluşturmaya başlamışlardır.
Toplumumuz açısından sevindirici bir durum. Verilen hizmetlerin arkasında durduklarının ve yaptıkları her işe logolarını iliştirerek güven vermeyi hedeflemektedirler. Uzun vadede değiştirilmesi söz konusu dahi olmayacaktır.
Kocaeli’de, İstanbul’daki battı-çıktılarda, köprülerde ve duvarlarda artık belediye logolarını görmek mümkündür. AFAD, Eyüp Belediyesi, İETT bile kurumsal kimlik klavuzlarını hazırlamışlardır.
Faliyet gösterdiğiniz sektörde uzun soluklu iş yapmak, piyasada güven uyandırmak, sektörünüzde tercih sebebi olmak istiyorsanız kurumsal kimliğiniz konusunda hassasiyetle çalışmalı ve ayineniz iş olmalıdır.
Yukarıda verdiğim linklerden profesyonel kurumsal kimlik klavuzu nasıl olmalıdır sorusunun cevaplarına ulaşabilirsiniz…
Aysun CAN
HİZMET SEKTÖRÜ · KİŞİSEL GÖRÜŞÜM · KURUMSALLAŞMA · MAKALELERİM · PAZARLAMA