İnovasyon, özellikle de radikal inovasyon ya da yıkıcı inovasyon olarak da bilinen inovasyon türü genel olarak şirketler tarafından yeni bir ürünün icat edilmesi ve üretilmesi olarak algılanıyor.
Fakat radikal inovasyon yeni bir ürün üretmekten ziyade var olan ürünün geliştirilerek belli düşünce kalıpları dışına çıkarılarak ve yeni kullanım alanlarının yaratılması sonucu çığır açacak yeni bir ürünün ortaya çıkarılmasını ifade eder.
Radikal (yıkıcı) inovasyonlar, piyasadaki rakiplerinizi ticari anlamda ciddi olarak tehdit eder ve aynı zamanda size pazarda yıkıcı bir üstünlük sağlar. Ürün geliştirme maliyetleri başlangıçta yüksek gibi görünse de, piyasaya sürüldükten sonra tüm bu maliyetler önemsiz kalır ve ticari olarak ciddi bir getiri vaad eder.
Örneğin yukarıda resmini görmüş olduğunuz Drone! Son dönemlerde en çok ses getiren inovatif ürünlerden bir tanesidir. Uzaktan kumandalı helikopterleri çocukluğunuzdan hatırlarsınız, dijital kameralar ve akıllı telefonlar da uzunca bir süredir hayatımızda… İşte dronelarda bu iki teknolojinin iyi bir şekilde bir araya getirilerek paketlenmiş ve kullanıcılarını şaşırtacak şekilde piyasaya sunulmuş ürünüdür.
Yeni bir icat yok ama var olan teknolojilerin iyileştirilerek ve geliştirilerek bir araya getirilmesiyle ve radikal bir kullanım alanı yaratılması sonucu ortaya konmuş piyasada çığır acacak ve rekabet üstünlüğü sağlayacak yeni bir ürün vardır.
Drone ile çekilmiş “Auschwitzh Nazi Kampı“nın görüntülerini izlemenizi tavsiye ederim. Youtube’dan pek çok video izleyebilirsiniz dronelar aracılığıyla çekilen. Bu video beni etkilediği için ben de bunu paylaşmak istedim.
Artık dronler ile belgeseller, reklam filmleri çekilebiliyor, eğlence amaçlı kullanılabiliyor, ulaşılması güç yerlerin görüntüleri alınabiliyor ve belki de en tehlikeli kullanım alanı casusluk bile olabilir, aman dikkat !
Konumuz drone’ların yasal boyutu değil tabii ama şaşırtacı ve çığır açacak derecede radikal bir ürün olduğu ise tartışılmaz bir gerçek, kabul edelim. Zaten amacım radikal (yıkıcı) inovasyona bir örnek vermekti.
Aysun CAN
İNOVASYON · MAKALELERİM · PAZARLAMA