İnovasyon, uzun zamandır üzerinde araştırma yaptığım, yerli ve yabancı kaynakları taradığım ve uzmanlaşmak istediğim alanlardan bir tanesi. Hakkında yazmak istediğim, öğrendiklerimi paylaşmak istediğim bir alan. Günlerce yazabilirim bu konuda. Uzun bir yazı olacak bu sefer. Bu yüzden araştırmalarımı ve gözlemlerimi yazı dizisi şeklinde paylaşmayı planlıyorum sizlerle. İnovasyon, eni-sonu olmayan bir konu çünkü!
Tabii öncelikle inovasyonu tanımlayacağım, sonra yazımın ana hatlarından ve alt başlıklarından bahsedeceğim. Hani kitapların giriş kısmında içerik bölümü olur ya, işte bu yazımda sizlere inovasyonun tanımından bahsedip, alt başlıkları sıralayıp daha da bu başlıkların içini devam eden yazılarımla dolduracağım…
Neden inovasyon derseniz?
Malumunuz küçük bir işletmem var ve tek amacım kurmuş olduğum sistemi nasıl daha iyi hale getiririm, kendi sektörüm içerisinde nasıl fark yaratabilirim… Tamamen burdan yola çıkarak araştırma yapmaya başladım ve işletme mezunu olmam dolayısıyla bana tanıdık gelen ama aslında bütünleşik bir sistem olmasına rağmen apayrı bir dünyanın içinde buldum kendimi. İçine daldıkça çıkamadığım, ufkumu genişleten bir dünya…
Becerebildiğim ölçüde sizlerle paylaşacağım öğrendiklerimi. Ama kısaca yazı dizimin ana başlıklarını vereyim bu yazımda isterseniz. Sonrasında da başlıkları genişletilmiş halde sizlerle paylaşacağım hem yerel hem de ilginç bulduğum yabancı kaynaklı örneklerle…
Bu günlük sadece inovasyonun sözlük tanımını vereceğim. Tanımı bilimsel ve keskin hatlarla yapılmış bir kelimeye kendi kendime oturupta bir tanım yazmaya çalışmam komik olur elbette. Ama ilerleyen günlerde bu konuya bol bol kendi yorumlarımı katacağımdan hiç şüpheniz olmasın…
*** Özgür Ansiklopedimiz Vikipedi‘ye göre İNOVASYON; “yeni ve ya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün (mal ya da hizmet) ve ya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında, iş yeri organizasyonunda ve ya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır.”Bu tanım, OECD ile Eurostat’ın birlikte hazırladığı bir tanım olup Oslo Kılavuzu tarafından yayınlanmıştır.
Bu konuyla ilgili oldukça uzun bir yazı yazdım fakat daha öncede dediğim gibi hem sizleri çok bunaltmamak için hem de korkutup kaçırmamak için bölüm bölüm yayınlayacağım. Kısaca yazımın ana hatları aşağıdaki gibi olacaktır;
*** İnovasyon Türlerinin İncelenmesi ***
- – Hizmet İnovasyonu
- – Pazarlama İnovasyonu
- – Organizasyonel İnovasyon
- – Girişimci İnovasyon
- – Teknolojik İnovasyon
- – Stratejik İnovasyon
- – Radikal (Yıkıcı) İnovasyon
- – Ürün İnovasyonu
- – Operasyonel İnovasyon
- – Müşteri Odaklı İnovasyon
- – Marka İnovasyonu
- Kamu’da İnovasyon
Demiştim eni-sonu olmayan bir konu diye… Emin olun çok daha fazla detaylandırabileceğim bir konu bu.
İnovasyon için ayrıca bir kategori açacağım, bu konu ile ilgili olan ve devamı gelecek yazıları derli toplu bir şekilde bu bölümden kolaylıkla takip edebilirsiniz….
Ben günlerdir yazmaya üşenmedim, umarım sizlerde okumaya üşenmezsiniz… 🙂
Sevgilerimle,
Aysun CAN
İNOVASYON · MAKALELERİM